Bocholt naar Viersel - Reisverslag uit Vierseldijk, België van Jacqueline Waal - WaarBenJij.nu Bocholt naar Viersel - Reisverslag uit Vierseldijk, België van Jacqueline Waal - WaarBenJij.nu

Bocholt naar Viersel

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 Januari 1970 | België, Vierseldijk

Wauw, dag 1 zit erop, 84,49 km gefietst. Vanochtend ben ik uitgezwaaid door manlief (not...die lag nog in bed na een middagdienst), maar wel na 4 keer te hebben gehoord (vanuit bed) ben voorzichtig en kijk uit ben ik om 8:15 uur vertrokken vanuit het Bocholtse. Mijn mooie renbroek met pamper aan en mijn billen goed ingecremed met "billenzalf" kon ik er tegenaan. Ik ben bij ons de straat uitgefietst en na een 1,5 km was ik aan het kanaal. Nou...voor het afwisselende parcours hoefde ik het vandaag niet te doen. Ik heb nl. ca. 60 km langs het kanaal gefietst. Na de eerste 20 km ben ik even gestopt op mijn benen en billen te strekken. Ik geb. even een banaantje gegeten en wat water gedronken. Er kwam een mevrouw aangewandeld en we hebben even staan kletsen. Toch wat aanspraak gehad onderweg. Wielrenners die hun duim omhoog steken of roepend langs fietsen dat je goed bezig bent. Weten zij natuurlijk veel dat het pas dag 1 is. Na een korte pauze weer verder gefietst en weer 20 km gefietst, aangezien hef nog te vroeg aas voor de lunch heb ik even een eitje en wen müslibar gegeten. Ik begon wel te merken dat mijn billen pijn begonnen te doen en dat ik na iedere 20 km echt iets moest eten. Bij de 55 km belde mijn schatje en toevallig ook mijn moeder. Dus even een belpauze ingelast en weer verder gefietst. Rond de 60 km toch maar gestopt om even te lunchen. Lekker in het bos gezeten (langs natuurlijk het kanaal) en een half uurtje gestopt. Het begon helaas te miezeren en tot aan de camping heeft het gemiezerd, niet echt waar ik op gehoopt had qua weer. De laatste 24 km waten het zwaarst, mijn billen deden pijn en ik kwam met mijn fietsje de stillere bruggen niet meer op. Geen probleem want ik was even blij dat ik de fiets de brug op kon duwen, even een kort wandelingetje. Na in totaal 84 km ben ik op de camping gearriveerd. Camping waterschap in Viersel. De camping zelf is wat verouderd maar wat een aardige mensen. Ik heb mijn tentje op het een veldje gezet en daarna even lekker warm gedoucht. Mijn spullen hangen door mijn ienie mienie tentje te drogen (zo ver als dat gaat). Dadelijk even kijken of ik ergens een hapje kan eten en dan vroeg naar bed want morgen begin ik aan de echte route "Santiago de Compostela". Vandaag ben ik alleen naar naar een punt van de route heen gefietst. Ben benieuwd hoe het me morgen vergaat.

  • 12 Juli 2014 - 19:44

    Monique Qarimi:

    Wauw Hackelientje, goed bezig deze eerste dag!! Echt knap, ik ben al moe als ik de Biesterbrug 'op' moet dus Respect!! Wat zul jij lekker slapen vannacht, met de billetjes omhoog! Leuk om je tocht zo te kunnen volgen, verheug me al op je volgende verslag! Lekker slapen strakkies en veel succes morgen, dan gaat het 'echt' beginnen!!:)
    XXX Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 5203

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 27 Juli 2014

Bocholt naar Saint Jean-Pied-de-Port

27 April 2013 - 13 Mei 2013

Thorn naar Troyes

Landen bezocht: